Hazelworm

Onze buurvriend kwam onlangs aangelopen met dit dier op z’n hand. In eerste instantie dacht ik dat het om een slangenjong ging en keek ik al angstvallig om me heen of moeder slang ook in de buurt was. Maar niets van dit al. Het ging hier niet om een kleine slang maar om een hazelworm. Een pootloze hagedis uit de familie van de hazelwormen, zo’n 30 tot 40 cm lang, niet agressief, niet giftig en dus helemaal niets om bang voor te zijn en er met een grote bocht omheen te moeten lopen!

4 gedachten over “Hazelworm

    • Ik moet altijd even slikken als ik alles wat zich maar kronkelend beweegt en wat er maar een klein beetje “slangerig” uitziet, over de grond zie schuifelen. Ondanks dat ik weet dat zij banger voor mij zijn dan ik bang voor hen hoef te zijn!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.