Aardbeienoogst

Tijdens ons verblijf in Nederland, blijken de aardbeienplanten een kolossale groeispurt te hebben gemaakt en kleurt een groot gedeelte van de moestuin mooi rood.  Aan vrienden hadden we gezegd dat ze, als ze in de buurt waren, altijd welkom waren om tijdens onze afwezigheid lekker van de aardbeien te snoepen en dat hebben ze inderdaad met veel plezier gedaan! Niet alleen ervan gegeten maar ze hebben er ook nog jam van gemaakt. Toen we weer op onze berg aankwamen stonden er drie potjes zelfgemaakte aardbeienjam op ons te wachten. Een lekker welkom, hoor. 

Net ben ik in de moestuin geweest en heb weer een lading aardbeien geplukt voor ons toetje vanavond. Er staan gelukkig nog véééééél meer lekkere aardbeien in de moestuin op ons te wachten. Morgen weer zo’n vergiet vol! 

12 gedachten over “Aardbeienoogst

  1. O wat lekker. En wat leuk dat jullie jam kregen. Een goede manier om lang van de aardbeien te genieten.

    • Heerlijk hè en ik denk dat ik binnenkort zèlf ook maar jam ga maken. Of aardbeientaart, aardbeiensap of aardbeien wat dan ook. Het zijn ‘doordragers’ dus we kunnen nog tot september/oktober vooruit, Mieke!

  2. jaloersmakend!! Ik heb voor t eerst 6 plantjes maar ik moet ze nog maar eens goed toespreken of zo 😅

    Eet smakelijk

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.