Op de markt lopen we altijd likkebaardend langs de kraampjes met kazen. Maakt niet uit of het nu kaas is van geitenmelk, schapen- of koeienmelk. Als echte kaaskoppen lusten we ze allemaal. Deze kaasboer is wat aan het experimenteren geweest met z’n kazen en ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken. Blauwe kaas vind ik heerlijk maar dan in de vorm van blauwschimmelkaas. Aan deze knalblauwe kaas moet ik toch nog even wennen. Kaas met lavendel, tijm en rozemarijn staat op het bordje geschreven. Achter die blauwe zie je ook nog een stukje groene kaas liggen: kaas waaraan pesto en basilicum is toegevoegd. Deze ziet er in ieder geval qua kleur wat appetijtelijker uit. Ernest kreeg een stukje van de blauwe kaas aangeboden en hij vond het niet vies. Het woord lekker heb ik hem overigens niet horen noemen!

